Våre politikere

Stortingskandidater 2021

• Anniken er stortingsrepresentant. Hun er fra Jessheim i Ullensaker, og er Akershus Arbeiderpartis 1. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Sverre er stortingsrepresentant. han er opprinnelig fra Årnes, men bor på Skedsmokorset. Sverre er Jernbanepolitisk talsperson for Arbeiderpartiet, og Akershus Arbeiderpartis 2. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Tuva Moflag er stortingsrepresentant og eldrepolitisk talsperson for Arbeiderpartiet. Hun har tidligere vært ordfører i Ski kommune. Hun er Akershus Arbeiderpartis 3. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Åsmund Aukrust er fra Bærum og stortingsrepresentant. Tidligere har han vært nestleder i AUF. Han er Akershus Arbeiderpartis 4. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Mani Hussaini

Mani jobber for tiden i Norgesgruppen, og er tidligere leder i AUF. Han er Akershus Arbeiderpartis 5. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Ragnhild bor i Asker og er i dag daglig leder i den nasjonale Tvillingforeldreforeningen. Hun er Akershus Arbeiderpartis 6. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Tobias Hangaard Linge

Tobias er i økonomistudent på OsloMet og tidligere leder i AUF i Akershus og AUF i Viken. Han er Akershus Arbeiderpartis 7. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Anita er oppvokst i Lørenskog og nestleder i Lørenskog Arbeiderparti. Hun sitter i kommunestyret og er utvalgsleder for kultur, idrett og frivillighet. Hun er Akershus Arbeiderpartis 8. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Tonje er i dag fylkesrådsleder i Viken. Hun har erfaring fra kommunestyre og regjeringsarbeid, i tillegg til å ha vært ungdomssekretær i LO og generalsekretær i AUF. Hun er Akershus Arbeiderpartis 9. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Halvard Ingebrigtsen

• Rita er daglig leder i Studentsamskipnaden i Østfold, og sitter i kommunestyret i Frogn. Hun er Akershus Arbeiderpartis 11. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Ole Guttorm er rørlegger opprinnelig fra Elverum, men jobber i dag som LO-koordinator for Avinor. Han er Akershus Arbeiderpartis 12. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Elly Helene Frogner

Elly er styremedlem i Bærum Arbeiderparti, og har mange år som topptillitsvalgt i NTL før hun ble pensjonist. Hun er Akershus Arbeiderpartis 13. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Roger er enhetsleder for Livsmestringsenheten i Aurskog-Høland kommune, og var ordfører fra 2015 til 2019. Han er Akershus Arbeiderpartis 14. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Runa Kristine Fiske

Runa er student og leder i Studentparlamentet ved UiO. Hun sitter i kommunestyret i Lillestrøm og er leder i Hovedutvalg for kultur. Hun er Akershus Arbeiderpartis 15. kandidat ved Stortingsvalget i 2021.

• Øystein er lærer ved Kirkebygda barne- og ungdomsskole, gruppeleder for Enebakk Ap i kommunestyret og nestleder i Akershus Ap. Han er Akershus Arbeiderpartis 16. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Milla Ødegaard

Milla er student på King’s College London, der hun fordyper seg i menneskerettigheter og internasjonal rett. Hun er Akershus Arbeiderpartis 17. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Martin Ludvigsen

Martin er født og oppvokst i Vestby, bor nå i Son og er fylkestingsrepresentant for Arbeiderpartiet i Viken. Han er Akershus Arbeiderpartis 18. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Wenche har 30 års arbeidserfaring fra ulike statlige virksomheter. Hun sitter i kommunestyret i Ås, og er Akershus Arbeiderpartis 19. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Ståle har vært ordfører i Rælingen siden 2019, og har tidligere jobbet som rådgiver for arbeids- og sosialsaker i Aps stortingsgruppe. Han er Akershus Arbeiderpartis 20. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Solav Abbas

Solav bor på Gullhella i Asker. Til daglig jobber hun som rådgiver i NAV, og hun er nå Akershus Arbeiderpartis 21. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Mohammed er født i 1979 og bor i Lillestrøm. Han er Hovedtillitsvalgt for TINE SA i Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelarbeiderforbund. Han er Akershus Arbeiderpartis 22. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Iselin er 20 år og sykepleierstudent, som hun fullfører sommeren 2022. I dag sitter hun i kommunestyret i Nannestad og kommunens utvalg for helse og omsorg. Hun er Akershus Arbeiderpartis 23. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Harald ble ordfører i Lunner etter kommunevalget 2011. Han er utdanna lærer og har jobbet som undervisningsinspektør på Slattum skole i Nittedal. Han er Akershus Arbeiderpartis 24. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Grete er ordfører i Nes og kommer originalt fra Sjøli i Skogbygda. Hun har tidligere vært leder av Fagforbundet i Nes, og er nå Akershus Arbeiderpartis 25. kandidat ved stortingsvalget 2021.

Stortingsrepresentanter 2017-2021

Styret

• Jeg engasjerer meg i Arbeiderpartiet fordi jeg mener vi må skape et samfunn hvor mennesker ikke skal måtte rekke ut hånden for almisser, men få muligheter til å heve knyttneven og kjempe for rettferdighet, sosial likhet og fremgang!

• Jeg er Ivar Granum, født i 1956, født, oppvokst og etablerte familie på Filtvet, gift med Inger-Lise (Lisa) og har fem barnebarn Fritidsinteressene mine er vintersport (skiflyvning), hus, hjem og familie. I politikken brenner jeg for - hele faste stillinger - å verne om viktige lokale arbeidsplasser - rettferdighet og åpne politiske vedtak - helse- og omsorgssektoren - å sikre god lokaldemokratisk forankring.

• Halvard er fylkesråd for finans og administrasjon i Viken, og leder i Lørenskog Arbeiderparti. Han er Akershus Arbeiderpartis 10. kandidat ved stortingsvalget 2021.

• Mani Hussaini

• Ina sitter i styret i Akershus Arbeiderparti og i fylkestinget i Viken. Hun har tidligere vært leder i AUF nasjonalt, folkevalgt i Averøy kommune i Møre og Romsdal (2007-2011), og folkevalgt i Ås (2011-2015).

• Nimrah Ramzan

Jeg er Nimrah Ramzan, er 19 år, har vokst opp på Hvalstad og er Asker Arbeiderparti sin ungdomskandidat. Til daglig er jeg student og politisk nestleder i Akershus AUF Gjennom deltakelse i kommunestyret ønsker jeg å gjøre hverdagen til kommunens innbyggere bedre. Jeg har i flere år vært turntrener og forstår viktigheten av et godt kulturtilbud for alle. Asker er en kommune med store muligheter, og jeg er særlig opptatt av å sikre at alle deler av nye Asker inkluderes.