Nominasjon: Svar fra listekandidatene

Nominasjonskomiteen har forespurt listekandidatene fra stortingsvalget 2017 om de stiller seg til disposisjon for stortingslista for valget 2021. Elleve av de 23 kandidatene har svart ja. Under kan du se oversikten over hva de forskjellige har svart.

-Tilbakemeldingene fra kandidatene har vært gledelig med mange positive svar. Nominasjonskomiteen får mange gode kandidater å jobbe med før vi legger frem vårt listeforslag senere i høst. Vi har så mange gode kandidater at velgerne bør sikre enda flere stortingsrepresentanter fra Akershus Ap i valget neste år, sier nominasjonskomiteen leder, Are Tomasgard. - Som medlem i programkomiteen til Arbeiderpartiet, kan jeg bekrefte at kandidatene vil gå til valg på et knakende godt program også. Nominasjonskomiteen gleder seg til å sette opp vinnerlista.

Kommunepartiene og AUF har frist 31. august med å sende inn sine forslag til hvem som bør stå på lista, og nominasjonskomiteen vil offentliggjøre sitt første forslag 25. september.

Nominasjonsmøtet avholdes 28. november.

• Anniken Huitfeldt: Ja
  • Sverre Myrli: Ja