Hoda Imad smiler utenfor Galleri Oslo

Hoda Imad på topp

Nominasjonskomiteen i Akershus Arbeiderparti sitt første utkast til fylkestingsliste

Nominasjonskomiteen legger i dag frem sitt første utkast til liste for Akershus Arbeiderparti til fylkestingsvalget 2023. Lista toppes av Hoda Imad fra Lillestrøm.

"Det er en liste med sterke kandidater fra hele fylket med ulik bakgrunn og erfaring. Hoda Imad innstilles som Akershus Arbeiderpartiets fylkesrådslederkandidat. Hun er i dag nestleder i Viken Arbeiderpartis fylkestingsgruppe og nestleder i Akershus geografiske utvalg i fylkestinget.  Hoda har derfor solid innsikt i viktige utfordringer for nye Akershus. Komiteen mener at Hoda er den beste kandidaten til å fronte Akershus Arbeiderparti i valgkampen og lede byggingen av nye Akershus" sier Edvin Søvik, leder av nominasjonskomiteen.

Kommunepartiene og AUF i Akershus har frist 1. desember for å sende inn sine innspill og tilbakemeldinger på lista. Nominasjonskomiteen vil etter høringsfristen, gå gjennom alt som er kommet inn av forslag og innspill. Endelig utkast til fylkestingsliste kommer i midten av desember.  Nominasjonsmøte skal være 14. januar 2023.